!!

Dagens samhälle tror dom har status när bråkar med äldre/mindre, tror dom är coola när de röker, tror dom får status av killar genom att hänga i plattan, vafan är de för liv? Okej jag förstår om man åker till stan någongång för att typ köpa något? Men hänga i tc? De är bara pinsamt.. I framtiden kommer inte ''plattan'' betala din hyra, eller ge dig jobb och bra ekonomi, okej jag ska inte snacka för jag sket själv i skolan, men MÅNGA är som mig, dom skiter i skolan i grundskolan o högstadiet. Men i gymnasiet kämpar dom. Och snälla, ni som skriver ''fuck kärlek'' lalala, speciellt 00-95or, wtf? ni har precis börjat leva, jag förstår om ni börjar gilla en person och ni börjar bråka, ni slutar ha kontakt och så. Men ni kan inte säga fuck kärlek? Ni vet inte vad kärlek är än. Och ja jag förstår om folk tröttnar på livet, men ge livet en chans att börja, visa att livet faktiskt är roligt, än att bara klaga. Umgås du med rätt folk, på rätt sätt, har kul och gör det du vill göra, lovar dig det kommer vara mycket roligare. Sitt inte och rök, häng i plattan, grönan och stan, leta inte efter kärleken. För varje år du blir äldre kommer du se tillbaka på tiden och skämmas för vad du gjorde. Du kanske inte skäms nu men om några år så lovar jag dig. Jag var själv sån tuggare, åkte till tex kista varje dag o tuggade där, nu när jag tänker efter är det pinsamt. Eller när ni skriver en bok till en du gillar? snälla.. Kärlek i den här åldern är för tidigt, kärleken e fortfarande ung och vi vet inte ens vad kärlek är. Gör något som du kommer ha nytta av i framtiden, och jag lovar det lönar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0