skriver ut

Måste bara säga, dagens samhälle har blivit så skumt att det är helt sjukt. Folk som inte känner dig dömmer en som om jah har känt personen flera månader. Okej jag har inget emot att folk dömmer mig gör vad fan ni vill, men snacka inte bakom min rygg. Vill ni något är ni jätte välkomna fram till mig, säg det till mitt ansikte. Jag kommer inte äta upp er.. Och vänta är de typ nya grejen att gå på mindre? Jag menar, för någon dag sen fick jag höra att en tjej i min ålder gick på en tjej som är två år mindre. What the fuck? Vart är världen påväg egentligen? Ska man behöva vara rädd för att gå ut? Man ska kunna känna sig trygg när man går ut utan att folk trampar på en, hoppar på en och en massa grejer.. Vi bor i ett samhälle där vi är mer ute än hemma, och ja det är självklart att man är ute när det börjar bli fint väder, men ska man verkligen behöva vara rädd? Vara rädd för vem som ska kolla snett på en, vilka som ska snacka om en och vilka som ska tycka man är ful/äcklig och en massa. Vad är det för fel på samhället? varför kan alla inte acceptera varandra? Jag vet inte om det är så bara här i Sverige eller i andra länder också.. Jag själv är ute ganska mycket, och vill inte att folk ska kolla snett på mig, klaga på mig och en massa annat. Okej jag är inte världens finaste, men om du inte accepterar mig dra? Varsågod ingen har bett dig stanna. Du klagar på andra, har du sett dig själv? Är du felfri? Nämn EN person som är felfri? Ingen är perfekt, men man måste acceptera hur folk än ser ut, tjock smal fin eller ful, alla har lika mycket värde. Visst alla betydert inte lika mycket för dig men alla har lika mycket värde, speciellt dom du inte känner. Jag tackar Gud att jag har vänner som accepterar mig för hur jag är och står ut med mig och mina problem. Mina vänner behöver inte acceptera mina problem och annat, bara dom accepterar mig och står ut med mig, utan att klaga och trampa på mig. Jag har ungefär 10 vänner, som jag kan prata ut med, inte alltid att jag kan prata om vad som helst med dom, men jag kan prata med dom om det mesta och dom lyssnar alltid, vilken tid på dygnet det än är. sånna borde finnas fler av. Och kom ihåg, så som du behandlar andra, behandlar dom dig tillbaka, var trevlig och dom är trevliga tillbaka, jag lovar dig. Ingen är felfri alla gör misstag, men vi lär oss av dom misstagen, och varandras misstag. // Aleks vän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0